SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13Heterogeneity of shifts and tensions in the mental models of "psychologists becoming professionals" in intervention over situated problems: Toward the dialectic of the diversityCollege students' cultural profile and vote intention for 2005 legislative elections author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Anuario de investigaciones

On-line version ISSN 1851-1686

Abstract

REGO, María Victoria. Tratamiento psicopedagógico grupal: Distintas instancias de un encuentro. Anu. investig. [online]. 2006, vol.13, pp.125-131. ISSN 1851-1686.

El propósito de este trabajo es presentar el encuadre clínico con el que se trabaja en el Programa de Asistencia a niños con problemas de aprendizaje a cargo de la Cátedra de Psicopedagogía Clínica de la Facultad de Psicología de la Universidad de Buenos Aires. Con este fin se discriminan tres tiempos sucesivos en el análisis de una sesión grupal. Se esclarecen las particularidades y especificidades de distintos momentos dentro de una sesión de tratamiento. Cada una de estas distintas instancias determina un modo específico de intervención en el despliegue de la complejización psíquica.

Keywords : Problemas de aprendizaje; Tratamiento grupal; Encuadre; Complejización psíquica.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License