SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue2Critical reading of media in university studentsEducational practices in mathematics from social and political perspectives: Comprehensive Sex Education and Human Rights as learning environments and as research settings author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Praxis educativa

On-line version ISSN 0328-9702

Abstract

GARCIA, Leticia Nora. Geographies of absences. Prax. educ. [online]. 2016, vol.20, n.2, pp.34-40. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2016-200204.

El sentido de visibilizar en el territorio la histórica subalterinización de grupos sociales por su condición de clase, etnia e identidad sexual, las relaciones con el 'desarrollo', las ausencias y silencios, responde a un interés ético-político de resignificar el sentido de los saberes académicos y de legitimarlos en la docencia geográfica. En este artículo se sintetizan algunas líneas de comprensión que se incluyen en la práctica de Geografía de América Latina, cátedra del Profesorado y Licenciatura en Geografía de la Facultad de Ciencias Humanas (UNLPam).

Keywords : Territory; Patriarchy; Colonialism; Capitalism.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License