SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue3Pluralism and polyphony of voices: political participation in Hannah Arendt. Controversies of the current educational spaceAdult students and their social representations about adult high school: an exploration using the technique of focus groups author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Praxis educativa

On-line version ISSN 0328-9702

Abstract

OSORIO DE SARMIENTO, Marta  and  UNIVIO MOLANO, Julio Esteban. La evaluación externa: tensiones entre la educación pública y la educación privada. Prax. educ. [online]. 2017, vol.21, n.3, pp.58-67. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2017-210307.

Este artículo es el resultado de una investigación dirigida a analizar los resultados alcanzados por los estudiantes de las instituciones públicas y privadas de secundaria, en la aplicación de la prueba externa conocida como Saber 11, durante 2011, 2012 y 2013. El propósito ha sido determinar cómo, a partir de estos resultados, se ha establecido, por parte del Ministerio de Educación Nacional y los medios de comunicación, una marcada discriminación entre la educación pública y la privada, en términos de la calidad educativa.

Keywords : Evaluación externa; Calidad de la educación; Rendimiento académico.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License