SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 issue2Lifeline as a narrative resource for socio-emotional formation in students of pedagogyThe history textbook: Exclusion categories and teaching reception in the inter-ethnic mapuche-chilean context author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Praxis educativa

On-line version ISSN 0328-9702

Abstract

GARCIA-SEGURA, Sonia; REY-SANCHEZ, Ernesto  and  GIL-DEL-PINO, Carmen. El portafolio como propuesta didáctica innovadora en las aulas de educación primaria. Prax. educ. [online]. 2019, vol.23, n.2, pp.1-14. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2019-230207.

En este trabajo presentamos la valoración de una experiencia innovadora llevada a cabo en el Colegio Concertado La Salle de Córdoba, centro educativo en el que uno de los tres investigadores desempeña el rol de maestro. El estudio consiste en la elaboración y puesta en funcionamiento de un recurso metodológico para la enseñanza de la asignatura de Conocimiento del Medio: el portafolio del profesor. El análisis de los datos señala que la estrategia ha mejorado, entre otros aspectos, la creatividad, el trabajo en grupo y el pensamiento crítico y reflexivo de los docentes.

Keywords : Formación docente; Recursos educativos; Evaluación docente; Innovación educativa.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License