SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 issue2“Who would choose to be poor and live in those conditions?” Magisterial constructions of meaning surrounding children’s families and their part in schooling processes (Rosario, Santa Fe)The right to education and social inequalities. Educational opportunities in contexts of urban poverty in the city of Bahía Blanca, Argentina author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Espacios en blanco. Serie indagaciones

Print version ISSN 1515-9485On-line version ISSN 2313-9927

Abstract

TIRAMONTI, Guillermina  and  TOBENA, Verónica. Políticas educativas para el mundo digital. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2021, vol.31, n.2, pp.299-316. ISSN 1515-9485.  http://dx.doi.org/10.37177/unicen/eb31-303.

El texto se propone repensar la escuela secundaria a la luz de las características del mundo contemporáneo. Dado que la matriz estructural de la educación media fue concebida y construida en dialogo con la sociedad de fines del siglo XIX. Con ese fin se esbozan muy sucintamente las dimensiones de la realidad presente, se marcan las asimetrías con la matriz educativa tradicional y se esbozan las líneas de cambio que exige la actualidad. Se diseña una matriz tecnológica y se identifican en las reformas argentinas recientes los elementos de continuidad y ruptura con ambas matrices pedagógicas.

Keywords : mundo contemporáneo; matriz tecnológica; cambios y continuidades.

        · abstract in English     · text in Spanish