SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 issue1The International Management of the Argentine Provinces: A Contribution to the Study of the Substate Modalities of External Relations: the “Mixed Profile author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Enfoques

On-line version ISSN 1669-2721

Abstract

ARANA PALOMINO, Wilson. Hacia una definición de currículo en una institución superior de educación adventista: Una revisión crítica de diferentes posturas curriculares. Enfoques [online]. 2017, vol.29, n.1, pp.1-24. ISSN 1669-2721.

El constructo currículo ha sufrido tantos cambios como formas de concebir la escuela ha habido, puesto que este dinamiza los procesos escolares y da sentido al quehacer educativo. El presente escrito se constituye en una revisión crítica de algunas posturas curriculares representativas a partir de una investigación documental, con el fin de aportar una mayor visibilidad desde la cosmovisión adventista a algunos principios fundamentales para la construcción de una concepción de currículo en el caso de la educación universitaria.

Keywords : Currículo; Institución; Educación; Escuela; Constructo.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License