SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 issue2A critical note on social constructivism from the viewpoint of Carlos I. Massini-CorreasThe emergence of the idea of social involvement in university in the United States of America author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Enfoques

On-line version ISSN 1669-2721

Abstract

WALKER JANZEN, Walter. Una síntesis crítica mínima de las portaciones de los paradigmas interpretativo y sociocrítico a la investigación educacional. Enfoques [online]. 2022, vol.34, n.2, pp.13-33. ISSN 1669-2721.

El presente artículo analiza, mediante una síntesis crítica, los aportes de los paradigmas interpretativo y sociocrítico a la investigación educacional a partir de la fuente interpretativa común llamada hermenéutica por los posmodernistas; confronta el paradigma cuantitativo con el cualitativo y da razones sobre la conveniencia de la investigación cualitativa en esta área social y la necesidad de su desarrollo.

Keywords : Paradigma interpretativo; Paradigma sociocrítico; Investigación cualitativa; Hermenéutica; Enfoque investigativo.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )