SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue2Peronist historiography and education: a state of affairs on the history of education during the first PeronistRural technical education in Argentina 1910-1960 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Escuela de Historia

On-line version ISSN 1669-9041

Abstract

CASTILLO, Fernando. Docentes, peronismo y antiperonismo en la provincia de Jujuy (1952-1955). Rev. Esc. Hist. [online]. 2012, vol.11, n.2, pp.00-00. ISSN 1669-9041.

Si bien los maestros habían requerido desde antaño la intervención del Estado en los asuntos educacionales, la injerencia del gobierno peronista en tal campo no fue bien aceptada en definitiva por el colectivo docente. La politización de los contenidos curriculares y el forzamiento a participar de actos de carácter político, por citar un par de ejemplos, suscitó el resquemor por parte de los docentes hacia el régimen. En el presente trabajo se analiza las transformaciones introducidas por el peronismo en la esfera educacional desde la perspectiva de los docentes. El objetivo radica en comprender la especificidad del antiperonismo de tal colectivo.

Keywords : Peronismo; Antiperonismo; Docentes; Jujuy.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License