SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue1Educational guidance strategies in the case of undergraduate pupils of student mobilityGuiding and including vulnerable-driven populations: Process of Vocational Guidance in the Transgender Popular Mocha Cellis High School author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Orientación y sociedad

On-line version ISSN 1851-8893

Abstract

KANJE, Nora Julia. Orientando e incluyendo Poblaciones vulnerabilizadas: Proceso de Orientación Vocacional en el Bachillerato Popular Trans Género Mocha Cellis. Orientac. soc. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.131-143. ISSN 1851-8893.

El trabajo plantea una propuesta de orientación vocacional que se llevó a cabo en el Bachillerato Popular Trans género Mocha Cellis, en el año 2014. Es propósito promover la reflexión respecto de la población trans en términos de inclusión socio educativa y contribuir a la visibilización de las dificultades que  atraviesa. Así mismo, la propuesta invita a los orientadores a la reflexión respecto de  sus propias  elecciones; de los modos de pensar a las poblaciones trans; y a  asumir el  diseño de abordajes orientadores éticos

Keywords : Inclusión; género; ética; hospitalidad; vulnerabilización.

        · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License