SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue51Admission to the public university: Disputes around the principles of justice and equality in the Argentine graphic press author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Propuesta educativa

On-line version ISSN 1995-7785

Abstract

TIRAMONTI, Guillermina. La escuela media argentina: el devenir de una crisisThe Secondary School in Argentina: The Progression of a Crisis. Propuesta educativa (Online) [online]. 2019, n.51, pp.78-92. ISSN 1995-7785.

El artículo presenta un panorama del sistema de educación media argentina en base a una lectura desagregada de los datos estadísticos que develan algunos fenómenos que los datos agregados esconden. Muestra la primacía del origen social por sobre las titulaciones en la definición de los destinos laborales, y un comportamiento de los sectores medios y altos en relación a la finalización del nivel, hasta ahora no explorado. Finalmente se marcan las características que ha adquirido el nivel en los últimos 40 años.

Keywords : Escuela secundaria; Titulaciones; Tasas de desocupación; Tendencias y características.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License