SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue1Rural education from the perspective of a regional history of Southern PatagoniaFROM "SUBVERSIVE" TO "UNFEASIBLE": SOCIAL SCIENCES AND DICTATORSHIP IN THE NATIONAL UNIVERSITY OF MAR DEL PLATA (1976-1980) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Historia de la educación - anuario

On-line version ISSN 2313-9277

Abstract

BUSTAMANTE VISMARA, José. Construcción estatal y desarrollo escolar (Córdoba, Buenos Aires y Entre Ríos, 1820 - 1850). Hist. educ. anu. [online]. 2016, vol.17, n.1, pp.50-71. ISSN 2313-9277.

El artículo ofrece un análisis comparativo de las escuelas públicas sostenidas por los estados provinciales de Córdoba, Buenos Aires y Entre Ríos entre 1820 y 1850. Rasgos descriptivos y cuantitativos son articulados con una indagación en torno a los vínculos que pueden establecerse entre ámbitos locales y gobiernos provinciales. Esto se aprecia a través de la administración de escuelas y pretende servir para explorar aspectos que refieren a la construcción estatal.

Keywords : Escuelas Elementales, Estados Provinciales, Historia Comparada.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License