SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 issue2Gender and managerial strategies: The Central Argentine Railway during the first decades of the twentieth centuryCONET: technical education and training of skilled workers during the Dictatorship (Argentina, 1976-1983) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Travesía (San Miguel de Tucumán)

On-line version ISSN 2314-2707

Abstract

WADDELL, Jorge Eduardo. Marco teórico para el estudio de los ferrocarriles secundarios en la Argentina. Travesía (San Miguel de Tucumán) [online]. 2021, vol.23, n.2, pp.133-149. ISSN 2314-2707.

La Argentina desarrolló una vasta red ferroviaria principal. Sin embargo una gran cantidad de pequeñas líneas férreas de distinto tipo y con distintas características fueron desarrollándose al margen de esta red. Estas líneas que llamamos secundarias, aunque es difícil precisarlo, alcanzaron más de 5000 kilómetros. La diversidad de las mismas, en cuanto a tipo de servicio, duración en el tiempo, situación jurisdiccional carácter temporario de algunas, subordinadas o no a otros emprendimientos industriales o de otro tipo etc. hace que su tratamiento sea complejo. El presente trabajo pretende iniciar la discusión sobre el marco teórico para el análisis de estos ferrocarriles.

Keywords : Ferrocarril Secundarios; Marco teórico; Argentina.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License