SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Vicisitudes de la formación docente en la ciudad de BogotáA la búsqueda del sujeto perdido índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702

Resumen

TIRADO, Concepción Barrón  y  SERRANO, Norma Georgina Gutiérrez. Pedagogy Postgraduate Studies at the Autonomous National University of Mexico: Multirreference training of teachers and doctors in pedagogy. Prax. educ. [online]. 2015, vol.19, n.1, pp.30-38. ISSN 0328-9702.

This paper presents pedagogy postgraduate courses at the Autonomous National University of Mexico (UNAM), in its current model. It revises general aspects of its structure, within the framework of the system of postgraduate studies at this university and explains the pedagogic and educational bases that support contents, organization, and related practices. Taking into account the General Regulation of Postgraduate Studies at the UNAM, this postgraduate course resumes the orientations of curricular flexibility and tutorials and takes responsibility for teacher training, central axis of the program, from a multirreference perspective.

Palabras clave : Teacher training; Pedagogy; Multirreference.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons