SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1La escuela técnica y la pasantía en empresas: Aspectos generales sobre su puesta en acto y sus efectos en las expectativas laborales de los alumnosConcepciones didácticas y uso de las TIC en la enseñanza universitaria de grado: Estudio de casos múltiples y marco de análisis TPACK índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

CEVALLOS, Gabriel; FICOSECO, Verónica  y  COUTO, Edvaldo. La presencia de las Unidades Educativas del Milenio (UEM-Ecuador) en FacebookThe presence on facebook of the “Millennium Educational Units” (UEM-Ecuador). Prax. educ. [online]. 2018, vol.22, n.1, pp.51-63. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220105.

Presence is less and less related to the location and timing, currently “being” is too to “connect” on the network from anywhere, thus, each publication, acquires characteristics ubiquitous and renewable conferred by technology. Subjects mutating its traditional presentiality of co-habitation and proximity to mixed presentiality, most of times associated to the couple “Offline/On-line”, considered a continuum without sutures, because of that people and social organizations exist in various dimensions and platforms. This article analyzes the construction of the presence on Facebook of the ”Unidades Educativas del Milenio” (UEM), ecuadorian institutions proposed as a model wich promove teaching talent, quality infrastructure, community participation and integration of Information and Communications Technology (ICT) in learning. Statistics show low participation of UEM in the social network, representation with photos of students and buildings and a larger number of unofficial pages.

Palabras clave : Millennium Educational Units; Presenciality; Facebook.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons