SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2"Un Manifiesto por la educación" diez años después: acerca del gesto y la sustancia¿Puede el propio pensamiento de educación romper esquemas?: Análisis de "Un Manifiesto para la Educación" de Biesta y Säfström índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

SAFSTROM, Carl Anders. Still speaking for education: A reflection on the manifesto six years after its first publication. Prax. educ. [online]. 2018, vol.22, n.2, pp.43-46. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220205.

The manifesto for education was, at the time, an attempt to answer a number of issues that concern education. After some years of its publication we return to its foundations and reflect on them in the light of current concerns. In these lines we revisit the manifesto knowing that many of the aims and objectives of that publication are present today and invite us to continue the struggle.

Palabras clave : Manifesto; Education; Pedagogy; Freedom.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons