SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número3La mirada antropológica como parte de la formación de profesionales de la salud: Experiencias y reflexionesEducación Superior y diversidad cultural: Análisis de las experiencias formativas de jóvenes indígenas en proyectos de extensión universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

FRAGOSO LUZURIAGA, Rocío. Challenges and General Tools for the Development of Emotional Intelligence in the University Classrooms. Prax. educ. [online]. 2018, vol.22, n.3, pp.47-55. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220305.

The importance of socioemotional skills development in higher education has been emphasized in several international documents. Among these skills, emotional intelligence (EI) has demonstrated multiple benefits in professionals. However, few studies analyze the challenges involved in its implementation at the university classrooms or systematize tools, through solid theoretical models which root theoretical postulates in practical activities. Therefore, this work has two aims: first, to expose the challenges involved in promoting EI in university classrooms, and second, to provide general tools to promote EI in the classroom through various techniques organized under Mayer and Salovey´s model.

Palabras clave : Emotional intelligence; Emotional abilities; Classrooms; Higher education; Universities.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons