SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número3Retos y Herramientas Generales para el Desarrollo de la Inteligencia Emocional en las Aulas UniversitariasAbordando la trayectoria universitaria desde el pensamiento complejo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

OSSOLA, María Macarena. Higher education and cultural diversity: analysis of formative experiences of young indigenous students in university extension programs. Prax. educ. [online]. 2018, vol.22, n.3, pp.56-63. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/10.19137/praxiseducativa-2018-220306.

This article analyzes the training experiences of indigenous youth who participate in university extension projects developed at the National University of Salta (Salta, Argentina). From an anthropological perspective, the ways in which extension contributes to the university inclusion of these young people are described. The conclusions indicate that university extension is an area that allows them to reinforce their identity belongings as undergraduate students and as members of an indigenous community.

Palabras clave : Higher Education; Indigenous youth; University extension; Training experiences; Cultural diversity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons