SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número3Escolarización y procesos de identificación en contextos interculturalesPlanes de estudio y praxis escolar en la Escuela Sindical Bancaria. Mendoza 1973-1976 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

SEID, Gonzalo. Las divisiones curriculares y la enseñanza de investigación. Las asignaturas metodológicas en los planes de estudio de carreras de Sociología. Prax. educ. [online]. 2020, vol.24, n.3, pp.76-76. ISSN 0328-9702.

The Research Methodology course is part of the curriculum of many undergraduate, graduate and postgraduate careers, in very different professional areas and disciplines. In university undergraduate courses in Sociology, Research Methodology constitutes one of the main axes of curriculum design, and several subjects usually cover this area. In this article, from the survey of study plans of different Sociology programs and of the subject syllabuses related to research methodology, we describe some differences in the curricular organization and the implications of these variants in the transmission of methodological knowledge in the training of sociologists.

Palabras clave : Methodology; Research; Sociology; Teaching; Curriculum.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )