SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número3Acceso y uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) en la Escuela Secundaria en diferentes contextos socioeconómicos en ArgentinaGrupos de escritura, vínculos y afectividad en el nivel de posgrado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión On-line ISSN 0328-9702

Resumen

PINANGO ROMERO, Marisela Estilita. Proyectos académicos comunitarios municipalizados: vía de acción, participación y reflexión para dialogar en la comunidad. Prax. educ. [online]. 2020, vol.24, n.3, pp.138-138. ISSN 0328-9702.

This paper emerges from a wider research project which seeks to unveil a core problem that underlies community academic projects developed in the municipalized university villages of the Sucre Mission. A pedagogical scenario emerges full of instructional practices being, leaving aside the nature of the project to be assumed from a critical and reflective vision. The findings were analyzed with different theories. Data collection techniques such as in-depth interview and testimony analysis were used. The results show that in the practices of the projects, permanent processes of community dialogue are not developed along with each of its participants, which becomes later obstacles to construct critical and reflective thinking.

Palabras clave : Community academic project; Action; Reflection; Participation; Critical pedagogy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )