SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2¿Y si transformamos la escuela? reflexiones sobre el reconocimiento estudiantil a partir de la Investigación Acción ParticipativaLo que cuesta llegar al aula: estrategias y tensiones entre presos y penitenciarios en la gestión de un taller de alfabetización alojado en una cárcel bonaerense índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

YEDAIDE, María Marta  y  GONZALEZ, Paula Anahí. Mientras actuamos historias: una mirada de/a/desde la universidad en el devenir de la COVID-A. Prax. educ. [online]. 2021, vol.25, n.2, pp.41-58. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2021-250204.

This articles shares and problematizes a series of narrative compositions produced in pandemic times. Within the framework of the Project “The construction of Teacher Subjectivities in the Teacher Education Programs: narratives and (other) practices at the University and the Teacher Education Colleges in Mar del Plata” carried out by the Research Program on Educational Settings and Subjectivities (GIESE) at the School of Humanities, University of Mar del Plata, Argentina, we have committed ourselves to listening to and identifying what may trigger us to imagine other ways of inhabiting university institutions. Moving towards the poetics of drama, this work also explores different pedagogical lenses for interpretation and embraces the power of narrative research in order to re-imagine and re-create our educational experiences.

Palabras clave : University Education; Narrative Research; Pedagogical Turn; COVID pandemic.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )