SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2La Didáctica de la historia local de Córdoba a través del Museo arqueológico como praxis educativa en el Grado de Educación PrimariaParticipación familiar escolar desde la perspectiva de futuros maestros índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

FERREYROS CALISAYA, Ledu Anali  y  FERREYROS CALISAYA, Ronald Lyonel. Servicio de Tutoría impartida por Docentes en la Nueva Secundaria en el Perú. Prax. educ. [online]. 2021, vol.25, n.2, pp.229-239. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2021-250213.

The objective of the study was to identify the level of knowledge that teachers have about the tutoring service in the new secondary school in C.E.S. “San Juan Bosco” Puno 20. Research with a quantitative, descriptive field approach, non-experimental and cross-sectional design, with a population of 30 professors who work at the C.E.S. "San Juan Bosco" Puno, on the tutoring service in the new high school. The sample was intentional non-probabilistic. The techniques used were the survey and knowledge test. It concludes that teachers, if they have knowledge about tutoring, require new alternatives of formal training to strengthen the service of the guidance action.

Palabras clave : training; orientation; teacher; secondary school, tutoring.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )