SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Servicio de Tutoría impartida por Docentes en la Nueva Secundaria en el PerúPercepciones y significados que otorga el profesorado universitario a la competencia docente en la Educación Superior: investigación fenomenológica-hermenéutica en San Pedro Sula, Honduras índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

SAIZ-LINARES, Ángela  y  CEBALLOS-LOPEZ, Noelia. Participación familiar escolar desde la perspectiva de futuros maestros. Prax. educ. [online]. 2021, vol.25, n.2, pp.240-257. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2021-250214.

The research, of a qualitative nature, analyzes the processes of family participation in schools from the perspective of 42 pre service teachers. The data were obtained from document analysis, the "Incomplete Sentences" strategy, and focus groups. The results point to the existence of languishing participation associated with a receptive or decision-making role on secondary school issues. We also found a type of participation that is restricted to issues involving only the children themselves and that moves away from values such as co-responsibility or equity.

Palabras clave : parent participation; family; teaching practice; student teachers; teacher training.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )