SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número3Trabajo docente y capitalismo académico. Girando las lentes para comprender el trabajo cotidiano en la universidad contemporánea¿Por qué elegir una escuela alternativa? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

ZAVARO PEREZ, Carlos Alberto. Categorías de análisis en la planificación de la intervención territorial en el marco de las prácticas integrales. Prax. educ. [online]. 2021, vol.25, n.3, pp.103-125. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2021-250307.

Integral practices constitute instances of undergraduate training and articulation with the community. In this framework, it is possible to integrate the traditions of research, extension and teaching from a dialogic and constructivist paradigm in a pedagogical scheme that, in addition, allows addressing the problems that cross the territory. The success of the format depends on efficient management, that is why planning that guarantees its objectification and permanent evaluation is important. Context, problematization, diagnosis, objectives, goals, methodology (which includes activities, dynamics and resources) and tools, for a situational strategic planning and evaluation, constitute some of the categories that allow designing the format in which teaching is objectified.

Palabras clave : context; design; methodology; evaluation; integral practices.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )