SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número3“Yo le decía que siempre me corría el arco”. Acompañamientos a residentes desde una perspectiva de Educación PopularEducación Secundaria Rural Virtual en Río Negro, Argentina: una experiencia de más de diez años índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

LOPEZ IBANEZ, Flor Lubia; SANCHEZ ORJUELA, Fany Alejandra  y  ARGUELLO PARRA, Jaime Andrés. Formación de agentes culturales, ruralidad y patrimonio: una experiencia de educación comunitaria. Prax. educ. [online]. 2022, vol.26, n.3, pp.45-76. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2022-260304.

The objective of the following article is to present the methodological process through which the implementation of a community pedagogical proposal was achieved in a rural context, focused on the training of cultural agents with incidence in the field of heritage and tourism. For the development of this proposal, the academic community of the rural Pan-American School Puente de Boyacá, their families and the inhabitants of the villages of Ventaquemada and Tunja in Boyacá - Colombia participated. The results allowed concluding that heritage pedagogy needs to be approached from community processes that allow critical reflection, dialogic learning and understanding of the socio-cultural environments where they are developed, being this one of the many scenarios that favor the generation of popular cultural agents (PCA).

Palabras clave : Pedagogy; cultural heritage; cultural agent; school-community relationship; dialogue.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )