SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número3Investigación e imaginación: incitaciones creativas para la producción de tesis en ciencias sociales y humanidadesNuevos formatos de apropiación del conocimiento de los estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

SCHIAVINATO, Nadia Soledad  y  CAVALLINI, Ayelén Victoria. La construcción identitaria de tesistas como investigadoras principiantes. Análisis del proceso de escritura del proyecto de tesis desde una perspectiva autoetnográfica. Prax. educ. [online]. 2022, vol.26, n.3, pp.344-364. ISSN 0328-9702.

The writing of the postgraduate dissertation implies for the candidates a process of gradual incorporation as valid interlocutors within their disciplinary academic field. In this context, the writing of the thesis project constitutes a relevant experience for novice researchers. This article analyses, from an autoethnographic perspective, our experiences as doctoral students in Social and Human Sciences based on the writing of each other's thesis projects. To achieve this goal, we created two autobiographical narrative records that were analyzed based on the ideas of academic literacy, intellectual affiliation and agency. The research findings indicate that the formal and institutional logics, the interaction with experts and the preparation of successive drafts have significantly conditioned the writing of our thesis projects and the construction of our identity as beginning researchers.

Palabras clave : academic writing; identity; postgraduate thesis; autoethnography; postgraduate students.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )