SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número3La construcción identitaria de tesistas como investigadoras principiantes. Análisis del proceso de escritura del proyecto de tesis desde una perspectiva autoetnográfica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Praxis educativa

versión impresa ISSN 0328-9702versión On-line ISSN 2313-934X

Resumen

CABRALES SALAZAR, Omar; MORTIGO, Adriana  y  ROA, Camila. Nuevos formatos de apropiación del conocimiento de los estudiantes universitarios. Prax. educ. [online]. 2022, vol.26, n.3, pp.365-384. ISSN 0328-9702.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2022-260319.

The article describes in the university environment the new dynamics of communication of science in the framework of the Information and Knowledge Societies, which with the irruption of digital technologies transformed the habits of access and transmission of scientific knowledge, disseminated in its majority in speech and written culture. It will argue in a discursive way why it is necessary to explore new literacies and forms of multimodal textuality as emerging alternatives for the apprehension and dissemination of scientific knowledge, in contrast to the formats traditionally used by universities in the appropriation and dissemination of this knowledge and training. of professionals.

Palabras clave : multimodal textuality; new literacies; science communication; scientific knowledge.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )