SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número27Inserción de las mujeres en las grandes firmas jurídicas de ArgentinaProcesos de movilidad social de los profesionales de estratos socioeconómicos medios de la Región Metropolitana de Santiago de Chile: Un estudio desde la dimensión del Reconocimiento Socio‐Laboral índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Trabajo y sociedad

versión On-line ISSN 1514-6871

Resumen

VICENTE, María Eugenia. Sciences Education: new professional definitions from recent history. Trab. soc. [online]. 2016, n.27, pp.155-176. ISSN 1514-6871.

A hundred years after the founding of the first career of Sciences Education in Argentina, at the National University of La Plata, the article aims to contribute to the knowledge about the professional characteristics of this discipline in contemporary history. Therefore, the structural modifications of the professional characteristics are reconstructed in dialogue with employability strategies, in the last forty years. The analysis suggests that the reconfiguration of Sciences Education promotes other conditions to produce knowledge in the educational field. The conclusions suggested new conceptualizations about the professional field and the graduate's socio-professional practices that overcome the conceptions that recognize the Sciences Education as a fragmented, unstructured and hybrid discipline.

Palabras clave : Sciences Education; Professional field; Strategies; Graduates.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons