SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número2¿La escolaridad como líneas de fuga? Educación, jóvenes y futuro en contextos de extrema pobreza urbanaBachelard e a negacáo á pedagogia das aparéncias: proposicoes para a construcáo de urna pedagogia científica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485versión On-line ISSN 2313-9927

Resumen

HORN, Axel César; NURIT SHABEL, Paula; GARCIA-PALACIOS, Mariana  y  CASTORINA, José Antonio. The Interpretation of Context in the Studies of Children's Knowledge. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2017, vol.27, n.2, pp.253-272. ISSN 1515-9485.

This article examines the concept of context, its scope and meaning in the psychological and anthropological research, in order to achieve a better understanding of the relationship between the children's constructions of knowledge and the context in which they take place. This work explores the meta-theoretical, theoretical and methodological complexities that arise when the concept is analyzed in the two disciplines. It also suggests same collaborative strategies between the anthropological and constructive psychological fields, modified by the revision made on them, for the investigation of the relationship between the constitution    of    knowledge,    and    the    social practices.

Palabras clave : Context; Children's knowledge; Anthropology; Psychology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons