SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Los principios del neoliberalismo y sus instrumentos en la educaciónReflexiones críticas sobre la noción de bullying desde un caso de estudio. Un análisis de las luchas simbólicas por el poder de nominación en el ámbito escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485versión On-line ISSN 2313-9927

Resumen

ESPINOZA, Ana María  y  CASAMAJOR, Adriana. Read to learn Natural Sciences: A stage full of images, believes and ocurrences.. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2018, vol.28, n.2, pp.33-48. ISSN 1515-9485.

For over 15 years we have been developing a didactic research to study the conditions that con- tribute to the learning of Natural Sciences through reading and writing. We argue that suggesting reading in the context of a teaching sequence which enables the problematization of the central ideas developed in a text helps to install a purpose to read if only, at the same time, the classroom is conceived as a space for the exchange of inter- pretations made by students. The proposal requires to suspend temporarily the authority of val-idated knowledge -the authority of the text- and enables students to question what is written and how they are understating it.

Palabras clave : didactic research; didactic condi- tions; problematization of contents; reading; teaching sequence..

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons