SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número2“¿Quién va a elegir ser pobre y vivir en esas condiciones?” Construcciones de sentido magisteriales en torno a las familias de los/as niños/as y su participación en los procesos de escolarización (Rosario, Santa Fe)Derecho a la educación y desigualdades sociales. Oportunidades educativas en contextos de pobreza urbana de la ciudad de Bahía Blanca, Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espacios en blanco. Serie indagaciones

versión impresa ISSN 1515-9485versión On-line ISSN 2313-9927

Resumen

TIRAMONTI, Guillermina  y  TOBENA, Verónica. Digital policies for the digital world. Espac. blanco, Ser. indagaciones [online]. 2021, vol.31, n.2, pp.299-316. ISSN 1515-9485.  http://dx.doi.org/10.37177/unicen/eb31-303.

The paper aims to rethink high school in light of the characteristics of the contemporary world. Given that the structural matrix of high school education was conceived and built in dialogue with the society of late nineteenth century. To this end, the dimensions of the present reality are outlines very succinctly, asymmetries with the traditional educational matrix are maked, and the lines of change demanded by the present day are outlined. A technological matrix is designed and elements of continuity and rupture with both pedagogical matrices are indefinied in recent Argentine reforms.

Palabras clave : contemporary world; technological matrix; changes and continuities.

        · resumen en Español     · texto en Español