SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1La gestión internacional de las provincias argentinas: Una contribución al estudio de las modalidades subestatales de relacionamiento externo: el “perfil de vinculación mixto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Enfoques

versión On-line ISSN 1669-2721

Resumen

ARANA PALOMINO, Wilson. Towards a Definition of Curriculum at an Adventist Higher Education Institution: A Critical Review of Different Curricular Positions. Enfoques [online]. 2017, vol.29, n.1, pp.1-24. ISSN 1669-2721.

The curriculum construct has undergone changes proportional to the amount of ways of conceiving the school that have existed, since it revitalizes the school processes and gives meaning to the educational endeavor. This document constitutes a critical review of some representative curricular positions based on a documentary research, and has the aim of providing greater visibility, from the Adventist worldview, to some essential principles for the development of a curriculum conception, in the case of university education.

Palabras clave : Curriculum; Institution; Education; School; Construct.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons