SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47La construcción de "aprendices de lengua inglesa" (ELL): Un análisis de procesos de registro y efectos de Estado en la escolarización de estudiantes migrantes multilingües índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos de antropología social

versión On-line ISSN 1850-275X

Resumen

ROCKWELL, Elsie. Temporality and everyday life in the cultures of schooling. Cuad. antropol. soc. [online]. 2018, n.47, pp.21-32. ISSN 1850-275X.

In reviewing various ways of thinking about temporalities, this article further examines the complexity of school cultures. Bringing together historical and anthropological perspectives, it approaches the coexistence of multiple temporalities and rhythms, and diverse subjective experiences of time. It recovers the concepts of the coeval, of reversibility and of turbulence that counter the tendency to reproduce evolutionary schemes in studying educational processes. Finally, it proposes a dynamic concept of the everyday, as a process closely linked to social reproduction.

Palabras clave : Cultures of schooling; Temporalities; Everyday life; Educational reforms; Trajectories.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons