SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1Reconversión productiva y significaciones obreras: Transformaciones en las industrias frigorífica y siderúrgicaLocalidad arqueológica Paso Mayor: nuevos estudios 40 años después índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Intersecciones en antropología

versión On-line ISSN 1850-373X

Resumen

CONFORTI, María Eugenia. Non-Formal Education And Archaeological Heritage: Articulation And Conceptualization. Intersecciones antropol. [online]. 2010, vol.11, n.1, pp.103-114. ISSN 1850-373X.

This article addresses the relationship between archaeology and education, focusing on archaeological heritage and non-formal education. This relationship has been highly developed in archaeological practice but its impact has been poorly conceptualized, systematized, evaluated and discussed in a way that would guide strategies on the transmission of scientific archaeological knowledge and its contribution to the enhancement of archaeological heritage. An analysis and theoretical discussion are proposed as a contribution to the conceptual and practical articulation of both fields.

Palabras clave : Non formal education; Public archaeology; Archaeological heritage.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons