SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1La enseñanza de conceptos fundamentales de Mecánica Cuántica a alumnos de graduación en Física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

VASQUES BRANDAO, Rafael; SOLANO ARAUJO, Ives  y  VEIT, Eliane Angela. A case study to make sense of the thesis that scientific modeling can be seen as a conceptual field. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2014, vol.9, n.1, pp.1-21. ISSN 1850-6666.

In a recent work it was presented the thesis that scientific modeling can be seen as a conceptual field underlying the domain of specific conceptual fields of physics. This paper discuss the results of an exploratory case study focused to provide empirical support to this thesis. These results are related to conceptions about scientific model, advances and difficulties of conceptualization of the reality and find any evidence of possible operational invariants of a graduate student in physics education while she was working on computational modeling activities.

Palabras clave : Scientific modeling; Conceptual field; Operational invariant; Computational modeling; Physics education.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons