SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2Dificultades de estudiantes en un laboratorio didáctico: una interpretación basada en conceptualizaciones sobre la realidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

RODRIGUEZ, Miguel A.  y  PARRAGUEZ, Marcela. Interpreting Strategies in Problem Solving from two theoretical constructs: A Case Study. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2014, vol.9, n.2, pp.1-12. ISSN 1850-6666.

This article establishes guidelines for interpreting strategies of problem Solving (RP) from the theoretical constructs concept image and concept definition of Vinner, and praxeologies of the Anthropological Theory of Didactics. From a case study, we analyzed the answers to a problem raised in the Olympics (ORPMAT) that gather students from 11 to 17 years old, in the region of Valparaíso, Chile. As a result an indicator PECDIS, enabling identification characterizations that explain the use of a strategy in RP in students and a rubric to evaluate performance in RP in different contexts is proposed.

Palabras clave : Estrategy; Solving problems; TAD; Vinner.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons