SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Elaboración de orientaciones didácticas desde la reflexión docente: el caso del enfoque funcional del álgebra escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

GUERRERO-ORTIZ, Carolina  y  MENA-LORCA, Jaime. Modeling in mathematics education: Mathematicians and Math Teachers, their strategies. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2015, vol.10, n.1, pp.1-13. ISSN 1850-6666.

We present the results of a comparative study between the trajectories and modeling strategies mobilized by mathematicians and math teachers to address a hypothetical situation that involves the construction of a mathematical model. The research was conducted within a qualitative approach with a group of math teachers and case study research mathematicians. The results show that the process of building a mathematical model differ primarily by the type of cognitive processes performed in both study groups and paths modeling are dependent of graphical representations that individuals use to address the problem.

Palabras clave : Modelling; Registers of representation; Mathematicians; Math teachers; Ways of modeling; Mathématiques; Modélisation; Registres de représentation; Professeurs; Trajectoires de modélisation.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons