SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1Implicaciones epistemológicas de la aplicación de un método investigativo en clase experimental en la enseñanza mediaPeso diferencial que ostentan variables cognitivas y no cognitivas en el rendimiento matemático índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

DE FREITAS ZOMPERO, Andréia; SAMPAIO, Helenara R  y  VIEIRA, Karen Mayara. Investigação da transferência de significados na abordagem da aprendizagem significativa utilizando atividades investigativas. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2016, vol.11, n.1, pp.00-00. ISSN 1850-6666.

This work presents the analysis results of an investigation over six months with sixth graders of elementary school, the age of eleven and twelve years, participants in a research project. The main objective was to analyze the transfer of meaning from the perspective of David Ausubel, by applying investigative activities, prepared based on the National Research Council approach. Through the analysis of the four investigative activities, examined whether there were satisfactory results in the transfer of meanings and manifestations of cognitive abilities. Another aspect evidenced is that the performance of students in the transfer process did not depend effectively the initial access to the content

Palabras clave : Investigative activities; Transfer; Science education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons