SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2EL ROL DEL JUEGO DIGITAL EN EL APRENDIZAJE DE LAS MATEMÁTICAS: EXPERIENCIA CONJUNTA EN ESCUELAS DE BÁSICA PRIMARIA EN COLOMBIA Y BRASILReflexiones sobre el proceso de construcción de la ciencia en la disciplina química: un estudio de caso a través de la historia de los modelos atómicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

PEZOA REYES, María Inés  y  MORALES SOTO, Astrid. The role of modeling in a situation that redefines function concept of function. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2016, vol.11, n.2, pp.52-63. ISSN 1850-6666.

This research addresses the redefinition of mathematical knowledge associated with the concept of function in a modeling environment. We analyze the meanings and uses that students are able to construct regarding mathematical notions emerging in a process of modeling in a specific situation. We postulate that modeling generates mathematical knowledge in terms of construction and enrichment of meaning related to the content and learning objectives related to the concept of function in the Chilean current curriculum; in order to prove it , we designed an ad hoc situation. The research focuses in middle school and its theoretical basis is Socioepistemology.

Palabras clave : Modeling; Redefining; Function; Socioepistemology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons