SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Estudio sobre la adaptación del material didáctico de Astronomía - El Diario del Cielo - del contexto del Hemisferio Norte al Hemisferio SurCaracterización del modelo epistemológico dominante entorno a la divisibilidad en libros de texto escolares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

OTERO, María Rita; GAZZOLA, María Paz  y  LLANOS, Viviana Carolina. Teaching from questions: the influence of the institutional position. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2021, vol.16, n.2, pp.30-37. ISSN 1850-6666.

This paper analyzes the interaction and use of a question that involves mathematical knowledge typical of high school, carried out by 62 mathematics teachers in service during a mathematics didactics course at the university. The Anthropological Theory of Didactics is adopted to analyze the didactic-mathematical activity of these teachers in two different institutional positions: study and teaching. The results show the relevance of the study position for the questioning paradigm and that questioning almost disappears in the teaching position.

Palabras clave : Teacher training; mathematics didactics; ATD.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )