SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Panorama internacional del Blended Learning en la enseñanza de las ciencias: una Revisión SistemáticaAnálisis matemático y didáctico de una pregunta generatriz para enseñar afinidades y ecuaciones lineales en dos variables en la escuela secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación en educación en ciencias

versión On-line ISSN 1850-6666

Resumen

ESCOBAR, Rosario  y  BUTELER, Laura. Intuitive knowledge and videogames: the power of Portal in Physics learning. Rev. electrón. investig. educ. cienc. [online]. 2022, vol.17, n.2, pp.59-72. ISSN 1850-6666.  http://dx.doi.org/10.54343/reiec.v17i2.330.

Over the past twenty years there’s been developed a lot of research in the area of digital games as a resource to Physics learning. However, well theoretical framed research in this area is still scarce. This work deploys the analysis of first year engineering students interviews soon after they played Portal. The data analysis through the knowledge in pieces theory allows to describe the intuitive knowledge expressed by students when trying to tell the experience with the game. The present report aims to provide evidence concerning the relation between Physics learning and the use of videogames.

Palabras clave : videogames; Portal; Physics; knowledge in pieces; Newton..

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )