SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Programación concurrente: una aproximación a las dificultades de su aprendizajeEstudio y Valoración de Conflictos en el aula a través del ARS y SociometryPro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

HUAPAYA, Constanza; LIZARRALDE, Francisco  y  VIVAS, Jorge. Modelo para Visualizar y Evaluar el Conocimiento Conceptual. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2015, n.15, pp.14-24. ISSN 1851-0086.

This article describes a student assessment computer system based on the DistSem method. The diagnostic system, Infosem, is based on the model of a semantic network. The nodes of the network make up the concepts proposed by the expert evaluator and the links represent the degree of similarity that the students attribute to the two concepts that join each link. One of the relevant aspects of the system is the visual interface which allows the inspection of the network that represents conceptual knowledge. A qualitative and a quantitative assessment has been implemented. The display allows the professor to easily interpret a student's answer. Numerous experiences have been carried out with university students.

Palabras clave : Computer-based assessment; Visualization; Semantic network; Automated tool.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons