SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número17Aplicación de características psicométricas para evaluar la calidad de los parciales de la asignatura Redes de Área ExtendidaProceso de implementación del nuevo entorno virtual de enseñanza y aprendizaje Moodle de la Facultad de Ciencias Médicas de la UNLP: Planificación y temas críticos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

FALCO, Mariana  y  KUZ, Antonieta. Comprendiendo el Aprendizaje a través de las Neurociencias, con el entrelazado de las TICs en Educación. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2016, n.17, pp.43-51. ISSN 1851-0086.

Neurosciences have enabled the last time the mysteries of the brain are revealed - which gives rise to behavior and learning, and performance. Consequently, they contribute to the educational field fundamental knowledge about the neural basis of learning not only in itself, but memory, emotions and many other brain functions that are, day by day, encouraged and strengthened in the classroom. That every educational agent knows and understands how the brain works, it becomes a prerequisite for educational innovation and transformation of educational systems; who they have ICT as a major driver of change and growth. The aim of this paper is to stimulate understanding of the characteristics and fundamental discoveries of neuroscience, contextualizing the relationship between learning and brain ending with the union of the application of ICT in the educational context, comprehending the neuroscientist aspect of some technologies used in educational settings.

Palabras clave : Neurosciences; Education; ICT; Teaching-learning process.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons