SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Sistema de Realidade Aumentada para o Ensino e Treinamento de Pessoas Quanto a Execução de Serviços de Montagem e Manutenção de EquipamentosLa clase invertida a través de tareas: Una experiencia durante el periodo de aislamiento por COVID-19 en carreras de ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

LACHALDE, María Laura. Encounters mediated by technology and human warmth. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2021, n.28, pp.41-47. ISSN 1851-0086.

This paper is about an educational experience in the context of Preventive and Compulsory Social Isolation, corresponding to Commission n 9 of Practical Works of the Vocational Guidance Chair of  the Bachelor’s Degree of Psychology (Faculty of Psychology - National University of La Plata). It indicates a path from the beginning of the course in March 2020 to its end, from the point of view of the teacher in charge, author of the article. It exposes the work methodology, the means used for the synchronic and as-incronic encounters, the choice of warming-up technique and brief fragments of the students’ opinions. It concludes by refecting on the importance of accompanying guidance teachers and on the Distance Education.

Palabras clave : Guidance; Encounter; Long distance education; Virtuality; Psychology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons