SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Trabajo colaborativo docente para la virtualización plena de Inglés Técnico I (UTN-FRBA)Autogestión de la evaluación virtual en el campo de la Programación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

GNAZZO, Gustavo L.  y  ESNAOLA, Leonardo M.. Virtual implementation of professional practices: presentation and evaluation of a proposal. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2021, n.28, pp.100-107. ISSN 1851-0086.

This paper describes a strategy of simulated virtual professional practices, developed within the framework of the Aislamiento Social, Preventivo y Obligatorio (ASPO), as an implementation of the Proyecto Final subject, corresponding to the Tecnicatura Universitaria en Soporte Informático of the Universidad Nacional del Noroeste de Buenos Aires. The strategy includes the simulation of an organization that employs the career students as interns; also, the assignment, monitoring, and control of tasks implemented virtually; details the ICT tools used in the process and the considerations that justify their choice; describes how the curricular space is accredited; and, finally, the results achieved are presented, which proved to be very positives.

Palabras clave : Professional practices; Virtuality; Simulation; ICT applied to education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons