SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Desarrollo y evaluación de uso de encuesta virtual como filtro sanitario en un sistema privado de educación básica de Baja California México durante contingencia sanitaria de SARS-CoV-2Alfabetizar a distancia en el inicio de la escuela primaria: Un análisis de propuestas publicadas por la provincia de Buenos Aires en Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

NA³BILE, Cecilia  y  GONZA¡LEZ, Lorena. Challenges adn proposals when entering the University in times of isolation. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2021, n.28, pp.274-281. ISSN 1851-0086.

The objective of this paper is to carry out an educational experience report in a first-year subject at FCE-UNLP in the face of Covid-19 pandemic. It is part of the so-called emergency remote teaching (ERM), as an alternative way of teaching for a certain period of time due to a crisis, a force majeure that does not allow the instruction to be imparted in the original way. The challenges faced, main lines of work, the “toolbox” used and some results and opinions that were gathered after the end of the semester are exposed. The results obtained have been encouraging, both for the number of students who were able to continue studying and were able to pass the subject and for their opinions regarding the experience.

Palabras clave : Pedagogical proposal; Emergency remote education; First-year students; Experience report.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons