SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Reflexiones sobre las propuestas de enseñanza en el contexto de PandemiaPublicaciones científicas de países latinoamericanos sobre educación ante el COVID-19: Revisión sistemática de la literatura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

RUSTICCINI, Alejandro; DE CICCO, Juan  y  MORRONE, Leandro. Non-face-to-face education in the context of COVID-19: the case of the Materias Interactivas en Línea platform of the Universidad Nacional de La Matanza. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2021, n.28, pp.340-343. ISSN 1851-0086.

At the beginning of the current year, an event occurred that caused a significant series of modifications in those aspects related to the teaching of classes -we are referring to the pandemic caused by COVID-19- a situation that almost instantaneously altered any projection related to the normal development of the academic calendar. In accordance with the situation described, the Universidad Nacional de La Matanza (UNLaM) decided to continue with its academic activities in the non-face-to-face mode, using as technological support the Materias Interactivas en Línea (MIeL) platform -a virtual teaching-learning environment fully developed by university teachers- with the complement of the MS-TEAMS tool for the delivery of classes in videoconference mode. We refer to the problems, needs, uncertainties, tensions and opportunities that were generated during the course of this experience in this article.

Palabras clave : Non-face-to-face education; COVID-19; Virtual teaching-learning environment; Materias interactivas en línea; Universidad Nacional de La Matanza.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons