SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Evaluación de los Aprendizajes en periodo de PandemiaPercepciones estudiantiles sobre la cursada virtual de una asignatura de primer año de la Facultad de Ciencias Naturales y Museo (UNLP) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación en Tecnología

versión impresa ISSN 1851-0086versión On-line ISSN 1850-9959

Resumen

AVELEYRA, Ema E.  y  ROSSI, David S.. Virtual learning. Rev. iberoam. tecnol. educ. educ. tecnol. [online]. 2021, n.28, pp.403-408. ISSN 1851-0086.

The results obtained from the implementation of the distance learning modality in a physics subject corresponding to the School of Engineering of the University of Buenos Aires are presented. The technique used was the survey carried out on 1164 second-year students of engineering degrees, after having completed the course corresponding to the first four-month period in 2020. From the quantitative-qualitative analysis carried out, positive results were obtained about the implementation of the modality. Comments made by students, after answering the questions asked, justify addressing some methodological changes and some improvements on the role of facilitators to foster student-student and student-teachers interactions.

Palabras clave : Virtual learning; Physics teaching; Massiveness; Survey; Qualit.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons