SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15La estructura académica del sistema educativo analizada a partir de los contenidos de la enseñanza: La educación secundaria durante las primeras décadas del siglo XXEl Babytalk como proceso de significación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

RUIZ, Guillermo et al. Scientific Research Into Teacher Training Policies In Argentina: The State Of Two Provinces. Anu. investig. [online]. 2008, vol.15. ISSN 1851-1686.

This article focuses on the results of the first part of this research, accredited by ANPCyT. This project considers one of the most innovative aspect of teacher training policies: the introduction of research activities into non - university teacher training institute (ISFD). Then, the article describes and question the space and role giving to scientific research by national educational policies implemented by the State from the '90s. Thus, preliminary results anticipates the characteristics that theses policies are getting in Buenos Aires province and in the City of Buenos Aires.

Palabras clave : Teacher training; Scientific research; Educational policies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons