SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16Reinserción social de liberados condicionales: análisis de la dimensión relacional desde el enfoque de redes de apoyo socialAlgunas reflexiones sobre las representaciones sociales y prácticas de los profesionales de salud escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

FERNANDEZ, Ana María; CALLOWAY, Cecilia  y  CABRERA, Candela. Challenges of educational enterprises in recovered factories. Anu. investig. [online]. 2009, vol.16, pp.223-230. ISSN 1851-1686.

This paper belongs to the UBACyT investigation P019 "Autogestión, Estado y producción de subjetividad: experiencias de fábricas y empresas recuperadas en Argentina". It is an investigation of a descriptive-exploratory nature following a qualitative methodology to obtain and analyze information. The theoretical frame has a multireferential criterion that articulates ideas from Social Sciences, Social Psychology, Theories of discursive productions and Community Psychology. Some characteristics of educational enterprises that work inside of three of the recovered factories of the city of Buenos Aires are presented. It is about self-managed collectives composed by teaching staff, students and workers, that form high schools for young and adults based in popular education. In them prevails a self-managing, horizontal logic, in contrast with the characteristics of traditional education institutions. Their functioning goes by assembly.

Palabras clave : Educational enterprises; Recovered factories; Selfmanagement; State; Horizontal assembly.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons