SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Memoria autobiográfica emocional: papel de las emociones sobre la evocaciónDisociaciones en Teoría de la Mente en la variante conductual de la Demencia Frontotemporal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anuario de investigaciones

versión On-line ISSN 1851-1686

Resumen

ORTEGA, Ivana S.  y  RUETTI, Eliana. The memory of the preschooler child. Anu. investig. [online]. 2014, vol.21, n.2, pp.267-276. ISSN 1851-1686.

The memory of past events begins to develop early in life and has big changes in preschool. This article aims to analyze the development of the memory of children from birth to ive years, and identify factors that modulate the memory. We will describe the various paradigms used to evaluate different types of memory in children. In addition, they will analyze individual differences (emotions, temperament and language) that modulate the performance of children in learning these tasks. Findings from the literature indicate that information obtained from a level of behavioural, cognitive and environmental analysis, allows delve into the possible mechanisms involved in the modulation of memory in preschoolers.

Palabras clave : Memory; Modulation; Children.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons